Pop Singer Namie Amuro Stars in Animated Music Video
Mardock Scramble, Dragon Quest, Akira, Pokémon animators work on "Dr."
Two animated incarnations of the Japanese pop star Namie Amuro will star in a music video for her "Dr." song, which ships on March 18 along with her "Wild" single. It will be Amuro's first fully animated music video. The video's story is set in the year 3000 on an Earth that has been reduced to ruins by weapons of mass destruction and environmental destruction. An animated alter-ego of Amuro is the lone survivor who wants to restore the once beautiful planet. She attempts to "convey a message of 'world peace' that transcends time" to the 21st century through a time-slip. A girl living in the present (as represented by another alter-ego of Amuro) receives that message of world peace. The Natalie news website has posted images from the music videos.
Sh?ichi Sat? is the video's creative director who is best known for his Vidal Sassoon ads in Japan. As the animation director, Junpei Mizusaki (Kouchuu Ouja Mushiking Super Battle Movie: Yami no Kaizou Kouchuu, Mardock Scramble, Princess Arete) supervised over 40 animators from several Japanese studios, including Kamikaze Douga (Dragon Quest games), Sunrise Ogikubo Studio (Akira, Steamboy), and Studio Jack (Pocket Monsters movies' backgrounds). The video lasts five minutes and 43 seconds. With their rallying cry ("compromise is death") as inspiration, the animation team finished the project in just one month.
Fabien Bedouel a réalisé un film promo pour l'agence de com Great Society, baptisé "Howitzer". Un honnête travail de commande, même si on sent que l'agence a un peu trop aimé son très beau court-métrage étudiant 1916 (ENSAD).
Et j'en profite pour vous inviter a (re)découvrir son court étudiant 1916 donc, que Fabien a mis en ligne sur Youtube (et que j'avais projeté lors de la carte blanche Catsuka à la Fête de l'Anim de Lille 2006) :
Le 25 mars, Canal Sat change de logo (légèrement) et d'habillage. A cette occasion, ils ont fait appel à l'agence BETC Euro RSCG pour créer une série de pubs TV (en 3D) mettant en scène les membres d'une famille, le tout développé un peu comme s'il s'agissait d'une série de fiction.
En attendant l'arrivée de ces spots mercredi, le teasing a commencé sur le site bientotcelebre.com
Un concept a priori sympathique, même si ça me fait penser à la série de pubs Eikyu Kazoku de Koji Morimoto, produite en 1997 pour NTT Infosphere (services informatiques & internet), qui mettait aussi en scène une famille, et qui allait plus loin dans ce concept (je n'en doute pas trop même si je n'ai pas vu les spots Canalsat) ...
J'aime bien le boulot de Yoann Lemoine. Il y a quelques années il avait réalisé le clip "Titou le Lapinou", qui était un des plus sympas à l'époque de cette mode de chansons pour les enfants avec des p'tits persos animés (Ilona and co...).
Sa dernière réalisation animée est un clip en rotoscopie joliment artistique, pour la chanson Mademoiselle de Berry.